Restrukturyzacja Air France

PDF | Widok wydruku | Html

Autor: Plus

Czytano: 396 razy | Kategoria: Turystyka | Ilość słów: 445 | Data: Tue, 23 Oct 2012 | 2 komentarzy

Koncern lotniczy Air France - KLM od kilku lat boryka się z problemami finansowymi, czego dowodem są niesatysfakcjonujące wyniki finansowe. Zeszły rok obaj przewoźnicy zakończyli łącznie z wynikiem minus 805 milionów euro netto oraz stratą operacyjną w wysokości 353 milionów euro.

Nieco lepiej sytuacja wyglądała w 2010 r, kiedy grupa Air France - KLM Rok zanotowała minimalny zysk operacyjny w kwocie 28 milionów euro i zysk netto - 286 milionów euro. Aby sytuacja się nie pogarszała, bo przecież nie można mówić o jakim kol wiek rozwoju konieczna jest restrukturyzacja, a najpierw jej plan, tak by obie linie lotnicze mogły konkurować na globalnym rynku lotniczym.

Air France

Zarząd francuskiego przewoźnika opracował plan na najbliższe trzy lata, który ma poprawić kondycję finansową linii, dlaczego tylko Air France ma taki plan? To proste, choć obie linie tworzą grupę, to zarządzane są osobną, tworzą indywidualne jednostki handlowo-organizacyjne. Plan, który nazwano „Transformacja 2015” za cel stawia poprawę produktywności i efektywności ekonomicznej Air France o 20 procent w porównaniu do 2012 r. Jego konstrukcja obejmuje działa łania w pięciu obszarach.

Pierwszym z nich są połączenia średniego zasięgu realizowane przez Air France, które niestety są nierentowne. Według planu zostaną one podzielone pomiędzy trzy Business Units: Air France, Francuską siatkę regionalną (French regional network) i Transavia France. W praktyce oznacza to, że narodowy francuski przewoźnik będzie obsługiwał połączenia realizowane do portu lotniczego im. Charles de Guella, do baz w Marsylii, Tuluzie i Nicei oraz ruch biznesowy. Regionalne połączenia przejmą linie Regional, Britair i Airlinair. Z kolei linia Transavia France obsłuży połączenia z lotniska Orly i lotnisk regionalnych do punktów w Europie i nad Morzem Śródziemnym.

Plan zakłada wzrost nalotu dziennego na każdy obiekt lotniczy średniego zasięgu, średnio, o jedną godzinę. Dzięki temu w 2014 roku można będzie uziemić aż 34 samoloty z całej floty przewoźnika. Na średnim i dalekim zasięgu ujednolicone będą nazwy klas podróży: Business, Premium Eco i Economy.

W przypadku połączeń dalekiego zasięgu spółka chce wprowadzić program obniżki kosztów operacyjnych, co ma się udać poprzez poprawę produktywności obsługi oraz poprzez zawieszenie nierentowanych kierunków lotów. Wykorzystywane na długich dystansach będą Boeingi 777, dające możliwość szybkiej zmiany konfiguracji kabiny, obsłużą zimowe połączenia sezonowe (przeznaczone dla ruchu „leisure”).

Ograniczając koszty przewoźnik chce ograniczyć personel na lotniskach zmuszając tym samym klientów Air France do korzystania z samoobsługowych technologii podczas procedury check-in. Jeszcze w tym roku na lotnisku CDG zostaną uruchomione nowe stanowiska obsługowe w terminalu 2E, w tym także największy Business Class Lounge Air France-u. Najwięcej połączeń odbywa się w godzinach porannych, kiedy występuje tzw. fala przylotowa, dlatego konieczne jest wydłużenie w czasie.



Podpis

Źródło - http://polaczenia-lotnicze.com.pl/


Rating: Not yet rated

Komentarze

Skomentuj

Nie masz uprawnień do komentowania. Musisz się zalogować.




© 2011 Artykulis.pl