Dieta kobiety w ciąży

PDF | Widok wydruku | Html

Autor: joko

Czytano: 420 razy | Kategoria: Ciąża | Ilość słów: 344 | Data: Tue, 8 Oct 2013 | 10 komentarzy

Ciąża to niewątpliwie stan błogosławiony. W czasie dziewięciu miesięcy w łonie matki rozwija się jej potomstwo, często wyczekiwane z niecierpliwością. Te kilka miesięcy jest bardzo ważnych pod wieloma względami.

Przede wszystkim jest to czas, kiedy matka przygotowuje się na nadejście upragnionego dziecka. Wówczas dieta ciężarnej powinna być odpowiednio skomponowana, bogata w różnego rodzaju witaminy i sole mineralne. Nie powinno w niej niczego zabraknąć. Dieta ciężarnej jest równie ważna dla samej matki, jak i rozwijającego się dziecka. Przede wszystkim pozwala ona łagodniej znieść wszelkie dolegliwości, które podczas trwania ciąży potrafią być naprawdę uciążliwe. Dieta ciężarnej również ma ogromny wpływ na rozwój płodu. Dostarczając wszelkich niezbędnych składników odżywczych pozwala na to, aby dziecko rozwijało się prawidłowo i również prawidłowo przybierało na wadze. Dieta ciężarnej nie oznacza jedynie spożywania odpowiedniej ilości odpowiednich pokarmów. Określa ona również minimalna ilość spożywanych płynów, w tym najlepiej wody mineralnej.

Zatem dieta ciężarnej wskazuje na to, iż każda kobieta w ciąży powinna wypijać co najmniej osiem szklanek wody dziennie. Nie od dziś również wiadomo, że dieta ciężarnej głównie skupia się na jej zachciankach. Podczas ciąży bowiem kobieta ma ochotę na różne potrawy, często dość dziwne połączenia słodkiego i słonego. Taka dieta ciężarnej jest całkowicie normalna, choć nie w każdym przypadku to występuje. Kobieta w ciąży może spożywać wszystko to, na co ma ochotę. Często się bowiem mówi, że kobiecie w ciąży nie powinno się niczego odmawiać. Jednakże dieta ciężarnej ma również swojego rodzaju ograniczenia. Jest co najmniej kilka takich produktów, których nie powinno się spożywać ze względu na fakt, iż mogą one szkodzić zdrowiu płodu, a w najgorszym przypadku również doprowadzić do poronienia. Dieta ciężarnej eliminuje z jadłospisu: alkohol, napoje gazowane, kawę, słodziki, jedzenie typu fast-food, wątróbkę, orzeszki ziemne mogące być alergenami, surowe mięso, ryby i owoce morza, a także sery pleśniowe oraz kiełki.



Podpis


Rating: Not yet rated

Komentarze

Skomentuj

Nie masz uprawnień do komentowania. Musisz się zalogować.




© 2011 Artykulis.pl