Porządna firma ma perspektywy

PDF | Widok wydruku | Html

Autor: TomaszJ

Czytano: 398 razy | Kategoria: Praca | Ilość słów: 367 | Data: Wed, 10 Oct 2012 | 2 komentarzy

Na rynku jest wielu świetnych fachowców. W zależności od branży mówi o nich całe środowisko. Jest kilku potężnych graczy – firmy, które mają większe szanse na pozyskanie tak wyszukanego personelu.

 

Mniejsi lub początkujący natomiast muszą trochę poczekać, zdobyć prestiż, pokazać się z dobrej strony, błysnąć ciekawymi projektami. Budowanie marki może potrwać latami, ale znane nazwisko pomogłoby przyspieszyć ten proces. W tym sensie warto pomyśleć o jakimś haczyku, który zachęci dobrego fachowca do przyjścia do naszej firmy.

Dla każdego rozwijającego się człowieka, już od najmłodszych lat liczą się perspektywy. Jeśli mamy w coś się zaangażować potrzebne nam są ciekawe widoki na przyszłość – jeśli na horyzoncie zamiast słońca codziennie będziemy widzieć pochmurne niebo, możemy się zniechęcić. Podobnie jest z każdym rozwojem, a szczególnie rozwojem osobistym i zawodowym. Można powiedzieć, że rozróżnienie na – osobisty i zawodowy – brzmi trochę sztucznie, gdyż każdy przyzna, że jeśli spełniamy się zawodowo zyskujemy także osobowościowo. I na odwrót, kiedy mamy ciekawą osobowość, która będzie pasować do pracy, jaką wykonujemy wtedy zyska nasz rozwój zawodowy. I firma, z która jesteśmy związani.

Perspektywy w sensie zawodowym, o których mowa zawierają się w pojęciu rozwoju kompetencji. Jeśli chcemy mieć naprawdę ciekawych ludzi w firmie musimy ukazać im ciekawsze widoki na przyszłość niż konkurencja. Jeśli zależy nam na jakimś pracowniku nie możemy przekazać mu tylko suchych informacji o stanowisku pracy czy mydlić oczu obietnicami bez pokrycia. Liczy się przemyślana strategia, realna ścieżka kariery.

A realna to oznacza, że nie można obiecywać gruszek na wierzbie – po pewnym czasie nasz zdobyty podstępem fachowiec sam się przekona, że to gra nie warta świeczki i…zrezygnuje. Dlatego tak ważne jest wytyczenie realnej ścieżki dla nowego pracownika, tzn. realne możliwości typu szkolenia, które faktycznie możemy zaproponować czy faktyczne projekty, z którymi nasz nowy pracownik faktycznie będzie się zmagał. Tak samo liczy się pewna jasność, co należy zrobić, żeby za pewien czas być wyżej, zdobyć lepsze stanowisko, zarabiać więcej. Firma, która oferuje jasne kryteria i sprawia wrażenie usystematyzowanej lepiej wygląda na rynku pracy, a także krążą o niej bardziej pochlebne opinie.



Podpis

TomaszJ


Rating: Not yet rated

Komentarze

Skomentuj

Nie masz uprawnień do komentowania. Musisz się zalogować.




© 2011 Artykulis.pl