Jak zorganizować pracę w biurze

PDF | Widok wydruku | Html

Autor: Karolina

Czytano: 487 razy | Kategoria: Praca | Ilość słów: 345 | Data: Thu, 28 Nov 2013 | 8 komentarzy

Organizacja pracy to rzecz, z którą większość z nas ma wielkie problemy. Planując wykonanie danej ilości zadań, bardzo często starcza nam czasu tylko na połowę z nich. Dlaczego tak jest? Jak sprawić, by zrealizować wszystkie zaplanowane obowiązki?

Po pierwsze – planowanie
Planowanie jest w większości przypadków kluczem do sukcesu. Pamiętajmy tutaj o kilku rzeczach. Najpierw zaplanujmy te rzeczy, które są najważniejsze – i to je będziemy w pierwszej kolejności realizować. Po drugie, najtrudniejsze zadania powinniśmy wykonywać między godziną 8 a 10 – wtedy nasza wydajność jest na najwyższym poziomie. Istotne jest również to, by nie planować nic ważnego na koniec dnia, a tym bardziej koniec tygodnia – jeśli nie zdążymy może pokrzyżować nam to plany weekendowe. Dodatkowo, warto trzymać się reguły 60:40. Polega ona na tym, iż 60% czasu powinniśmy przeznaczyć na zadania zaplanowane, a 40% czasu zostawić w zapasie na zadania niezaplanowane, które to są najczęstszą przyczyną niezrealizowania wszystkich rzeczy.


Po drugie – zorganizuj stanowisko swojej pracy
Niewielu z nas zdaje sobie sprawę z tego, że najwydajniejsza praca jest wtedy, gdy wokół nas panuje porządek. Warto więc poświęcić chwilę na dokładne wysprzątanie biurka i pozostawienie na nim tylko niezbędnych do pracy rzeczy. Do organizacji dokumentów przydatne będą segregatory, a na biurku powinny się pojawić koszyczki na drobne akcesoria. Pamiętajmy przy tym, że biurko jest przecież wizytówką naszej pracy.

Po trzecie – dobra komunikacja
Dobra komunikacja jest jednym z ważniejszych czynników sukcesu – również w wypełnianiu obowiązków. Tym samym należy zawsze dobrze zrozumieć powierzone nam zadanie – jeśli mamy choć najmniejsze wątpliwości, należy je od razu rozwiać. W przeciwnym wypadku może okazać się, że całe zadanie zostanie wykonane źle i trzeba je będzie robić od początku.

Po czwarte – skupienie
W czasie realizowania ważnych zadań nie powinniśmy wdawać się w zbędne dyskusje. Rozmowę z kolegami może zostawić na przerwę lub spotkania po pracy. Postarajmy się zatem włożyć w zadanie 100 % skupienia. Wtedy z pewnością zrealizujemy je dużo szybciej.

Warto trzymać się powyższych czterech zasad. Dzięki nim zawsze nadążymy z obowiązkami, a czas po pracy będziemy mogli przeznaczyć na co tylko chcemy.

Podpis


Rating: Not yet rated

Komentarze

Skomentuj

Nie masz uprawnień do komentowania. Musisz się zalogować.




© 2011 Artykulis.pl