7 przykładów dobrego lokowania produktu w filmach

PDF | Widok wydruku | Html

Autor: Kaska

Czytano: 708 razy | Kategoria: Film i kino | Ilość słów: 238 | Data: Mon, 26 May 2014 | 0 komentarzy

Filmowe nagrody aż trudno zliczyć. Mamy Oscary, nagrody BAFTA, Srebrne Niedźwiedzie, Złote Palmy i… Złote Maliny. Mamy także nagrody za najlepszy product placement. Oto laureaci tegorocznej Brandcameo.

Portal Brandchannel co roku, od przeszło dekady, śledzi box officy i z uwagą przygląda się wszelkim przejawom product placement w filmach, które uplasowały się na najwyższych pozycjach.

1. Budweiser za product placement w box officach 2013 r. Pojawił się aż w 1/5 wszystkich filmów znajdujących się na 1. pozycji. Między innymi w „Kamerdynerze”, „Człowieku ze stali”, „Nebrasce”, „Don Jon”.

kamerdyner_2.jpg

nebraska_1.jpg

donjon_1.jpg

2. Za największą liczbę ekspozycji marek w jednym filmie - „Sztanga i cash”. Na ekranie pojawiło się 39 marek w tym: Nike, Lamborghini, Pontiac Fiero, Porsche, Adidas.

sztangaicash_1.jpg

3. Za product placement  w filmie nominowanym do Oscara – „Tajemnica Filomeny” i Guiness. Nie, wbrew temu, co widać na zdjęciu nie pokazywano palcem loga marki.

tajemnicafilomeny_1.jpg

4. Za najlepszy product placement w filmie zagranicznym – wyprodukowany w Indiach „Dhoom 3” i BMW. Firma, specjalnie na potrzeby filmu, zaprojektowała motocykle BMW Motorrad.

dhoom3.jpg

 5. Nagroda za lokowanie… kraju w filmie animowanym „Kraina Lodu” – Norwegia.

krainalodu.jpg

 6. Za całokształt osiągnięć w product placement dla firmy Under Armour. Firma powstała w 1996 r. i już 3 lata później pojawiała się w najpopularniejszych filmach Hollywood.

męskagra_1.jpg

7. Za najlepiej wkomponowany w scenariusz product placement – marka BMW w filmie „Warm Bodies. Pamiętny moment przejażdżki zakochanej pary samochodem po płycie lotniska.

warmbodies.jpg

 Jeśli chcesz poszukać przykładów lokowania produktu w polskich filmach zajrzyj na sceneo.pl

źródła: brandchannel.com, youtube.com, zimbio.com, thecul8er.com, filmweb.pl, m3fecer.com



Podpis


Rating: Not yet rated

Komentarze

Skomentuj

Nie masz uprawnień do komentowania. Musisz się zalogować.




© 2011 Artykulis.pl