Zagęszczenie fraz w SEO copywritingu

PDF | Widok wydruku | Html

Autor: interface

Czytano: 481 razy | Kategoria: Pozycjonowanie i optymalizacja | Ilość słów: 354 | Data: Wed, 10 Dec 2014 | 10 komentarzy

Odpowiednie zagęszczenie słów kluczowych to problem, z którym boryka się każdy SEO copywriter, który chciałby stworzyć najbardziej skuteczny marketingowo opis lub artykuł, oraz pozycjoner tworzący sekcję META strony internetowej.

Keyword Stuffing

 

Często zdarza się, że specjaliści od SEO zopywritingu chcą, by dany tekst był jak najbardziej efektywny, stosując duże zagęszczenie fraz kluczowych. Nie jest to dobre rozwiązanie. Przesycenie słowami kluczowymi jest odbierane negatywnie przez wyszukiwarkę, co z kolei może prowadzić do nałożenia na stronę filtru i zablokowania wzrostu jej pozycji na dłuższy czas, lub nałożenia bana – czyli usunięcie strony z indeksu. Keyword Stuffing należy do nieetycznych metod pozycjonowania, które są surowo karane przez wyszukiwarkę.

 

Keyword Avoidance

 

Odwrotnością tego typu praktyki jest tzw. Keyword Avoidance, czyli celowe unikanie słów kluczowych, a w zamian używanie tylko synonimów. Ta metoda jest wyrazem przesadnej ostrożności i charakteryzuje ją brak skuteczności. Jest to niepotrzebne popadanie w skrajność, które z pewnością nie przyniesie oczekiwanych efektów wzrostu pozycji danej strony w wynikach wyszukiwania. 

 

Keyword Stuffing i Keyword Avoidance to skrajne metody stosowania (lub niestosowania) słów kluczowych, które nie mają nic wspólnego z racjonalnym podejściem do pozycjonowania.

 

Złoty środek

 

Najlepszym rozwiązaniem jest wypośrodkowanie pomiędzy tymi metodami. Słów kluczowych należy używać z umiarem, zachowując zdrowy rozsądek. Muszą one znaleźć się na stronie, by została ona zindeksowana zgodnie w zamierzeniami pozycjonerów, ale ich nadmiar będzie rzucał się w oczy jako nienaturalny - nie tylko użytkownikom strony, również wyszukiwarka Google „zauważy” w tym sztuczność.

 

SEO copywriting rządzi się swoimi prawami. Tekst musi być merytoryczny i zawierać wartościowe informacje. Słowa kluczowe powinny być użyte w odpowiednim kontekście. Powtarzanie wielokrotne tych samych słów zarówno w sekcji META, opisach zdjęć, jak i w widocznych tekstach na stronie, a także stosowanie ukrytych tekstów z nadmiarem słów kluczowych to metody spamerskie. Ich wykorzystywanie wiąże się z bardzo poważnym ryzykiem.

 

Procentowe wyliczenia prawidłowego zagęszczenia słów kluczowych podawane przez wielu pozycjonerów oscylują między 5-8%. Liczby te wynikają z ich praktyki i wieloletniego doświadczenia w branży pozycjonerskiej.



Podpis

Interface Poland - SEO


Rating: Not yet rated

Komentarze

Skomentuj

Nie masz uprawnień do komentowania. Musisz się zalogować.




© 2011 Artykulis.pl