Jak uprościć ksiegowość w firmie?

PDF | Widok wydruku | Html

Autor: Oszka

Czytano: 711 razy | Kategoria: Finanse firmowe | Ilość słów: 364 | Data: Fri, 12 Oct 2012 | 23 komentarzy

W toku prowadzenia działalności gospodarczej jedną z najważniejszych kwestii jest prowadzenie księgowości. Warto pomyśleć nad uproszczeniem tego procesu, by nasza firma mogła się prężnie i bezproblemowo rozwijać.

Prowadząc firmę mamy do wyboru dwie opcje – księgowość pełną lub uproszczoną. Księgowość uproszczona jest zestawem prostych zasad gromadzenia danych finansowych, służących potem jako podstawa do określenia zobowiązań podatkowych. Sprawdza się ona zwłaszcza w przypadku małych przedsiębiorstw. Niewielkie firmy nie potrzebują bowiem skomplikowanej i kosztownej księgowości pełnej. Wśród form księgowości uproszczonej wyróżniamy kartę podatkową, ryczałt ewidencjonowany oraz księgę przychodów i rozchodów.

 

Karta podatkowa polega na płaceniu określonej kwoty co miesiąc. Wysokość kwoty zależy od ilości mieszkańców w miejscu wykonywania działalności, ilości pracowników i rodzaju działalności Rozwiązanie to przeznaczone jest dla nielicznej grupy przedsiębiorców.

 

Ryczałt ewidencjonowany wiąże się płaceniem określonej stawki podatku. Zależy ona wyłącznie od przychodu. Stawki ryczałtu są dużo mniejsze niż standardowe stawki podatku.

 

Księga przychodów i rozchodów to prosta i popularna metoda obliczania podatku polegająca na sumowaniu przychodów i kosztów oraz płaceniu podatku od uzyskanej różnicy (tylko gdy ma wartość dodatnią).

 

Uproszczona księgowość jest przede wszystkim prosta i tania. Obecnie do jej prowadzenia nie jest nawet wymagane zatrudnienie księgowej. Obecnie z pomocą przychodzi internet, w którym przedsiębiorcy mogą znaleźć portale z programami do księgowości online. Rozwiązanie to ma wiele zalet. Przede wszystkim pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze. Księgowość online dostępna jest 24 godziny na dobę przez cały rok. By z niej skorzystać wystarczy mieć dostęp do komputera z internetem. Programy do księgowości nie mają wymyślnych wymagań sprzętowych ani programowych. Nie trzeba ich też instalować. Raz wprowadzone dane zostają zapamiętane i służą generowaniu gotowych dokumentów. Nie trzeba się przy tym martwić o bezpieczeństwo – wszelkie informacje są na bieżąco archiwizowane, dlatego w razie ich zniszczenia lub utraty łatwo je odzyskać. Jedyną wada może być całkowita samodzielność, która sprawia, że w przypadku popełnienia błędów w księgowości, przedsiębiorca sam za nie odpowiada.

 



Podpis

Oszka


Rating: Not yet rated

Komentarze

Skomentuj

Nie masz uprawnień do komentowania. Musisz się zalogować.




© 2011 Artykulis.pl