Webinaria a szkolenia tradycyjne

PDF | Widok wydruku | Html

Autor: Hanka

Czytano: 764 razy | Kategoria: Szkolenia | Ilość słów: 342 | Data: Tue, 5 Jun 2012 | 27 komentarzy

Czasy, kiedy szkolenia w firmie wiązały się z ogromnymi kosztami czy to w związku z wyjazdami pracowników, czy też z odpowiednią organizacją pracy w firmie podczas ich prowadzenia, dawno minęły. Rozwój nowych technologii zdecydowanie ułatwił zdobywanie kolejnych umiejętności.

Webinaria zyskują coraz większą popularność, również w firmach w Polsce. To nic innego, jak „wirtualne” szkolenia, których przeprowadzenie możliwe jest dzięki dostępowi do internetu i specjalnemu oprogramowaniu. Jedno z takich rozwiązań proponuję Microsoft – usługa Lync Online pozwala na komunikację zarówno z klientami, jak i współpracownikami w czasie rzeczywistym, m.in. za pośrednictwem wideo konferencji.

Szkolenia online mają tę przewagę nad tradycyjnymi, że pozwalają na efektywne kształcenie nie tylko bez względu na miejsce, ale również na czas. Co prawda prowadzone są w czasie rzeczywistym, jednak często są nagrywane. Pozwala to na ponowne odtwarzanie zdobytych informacji przez pracowników obecnych na szkoleniu, jak i tych, którzy nie mogli w nim uczestniczyć ze względu na ważne obowiązki, czy też chorobę. Należy zaznaczyć jednak, że webinarium wcale nie musi zastępować szkolenia tradycyjnego, a być jego uzupełnieniem.

Tego typu innowacyjne rozwiązanie pozwoli nie tylko na optymalizację czasu i zredukowanie kosztów, ale również przeszkolenie nawet kilkuset osób jednocześnie. Często rozwiązania logistyczne, nawet dużych sal konferencyjnych i szkoleniowych, nie pozwalają na pomieszczenie więcej, niż 100-200 osób. Oczywiście zastosowanie webinariów sprawdzi się również w mniejszych przedsiębiorstwach, zwłaszcza tych, których struktura charakteryzuje się dużym rozproszeniem.

Mitem jest, że webinarium to rozwiązanie, która ogranicza interakcję z jego uczestnikami. Już samo zastosowanie czatu, pozwoli poznać nie tylko grupę uczestniczącą w szkoleniu, ale również samego prelegenta. Zadanie pytań jest jak najbardziej na miejscu, podobnie, jak wygląda to podczas szkoleń tradycyjnych.

Odpowiednie przygotowanie merytoryczne, poznanie technik prowadzenia webinariów pozwoli na efektywne i ciekawe prowadzenie szkolenia, co przełoży się na podwyższenie kwalifikacji pracowników, a przy tym zmniejszenie wydatków. Istota szkoleń w firmach nabiera pierwotnego, wartościowego znaczenia, gdzie najważniejsze było zdobycie nowej wiedzy, a nie wyrwanie się na kilka godzin czy dni, byle tylko wykonać coś innego, co nie przypomina codziennych obowiązków.



Podpis


Rating: 1.0

Komentarze

Skomentuj

Nie masz uprawnień do komentowania. Musisz się zalogować.




© 2011 Artykulis.pl