Wyciąg z mądrości tłumów

PDF | Widok wydruku | Html

Autor: E.P.

Czytano: 545 razy | Kategoria: Reklama i promocja | Ilość słów: 308 | Data: Mon, 10 Sep 2012 | 2 komentarzy

Pojęcie crowdsourcingu po raz pierwszy zostało użyte w 2006 roku na łamach magazynu „Wired”. Dosłownie oznacza ono „korzystanie z zasobów tłumu”.Użył go Jeff Howe, który jako pierwszy nazwał to, co obserwowano od dawna. Dzisiaj z idei crowdsourcingu korzysta coraz więcej osób.

Crowdsourcing to otwarte działanie wielu ludzi, które zmierza do jednego celu. Współcześnie używa się tego pojęcia głównie w odniesieniu do działań marketingowych i szczególnej strategii firmy. Crowdsourcing to strategia, która jest swoistym zaproszeniem tłumu do wspólnego kreowania danej marki czy też udoskonalania produktów.

Idea czerpania mądrości z tłumu nie jest nowa, można powiedzieć, że jest ona jedną z bardziej pierwotnych idei. Dzisiaj, w dobie internetu, idea ta mogła nabrać innego kształtu i na nowo ożyć w nowym, wirtualnym środowisku. Dzięki temu reklama w internecie może być dziś nader wydajna i skuteczna. Do tego, łatwiej jest zaistnieć wszelkim komentatorom i recenzentom rynku, gdyż sieć jest po prostu demokratyczna.

Przetaczanie energii z zewnątrz. Korzystanie z pasji czy hobby ludzi niezwiązanych z daną firmą, pozwala na tani i skuteczny sposób na wprowadzenie odrobiny świeżości do danej firmy. Czerpanie z wiedzy i entuzjazmu odbiorców jest nie tylko tanie, ale często też bardziej wartościowe od drogich i skostniałych metod promocji. Coraz częściej do promowania danej firmy wykorzystuje się energie amatorów. Ci często mają świeże spojrzenie i nadwyżki entuzjazmu. Wszelkie amatorskie, zabawne filmiki, nagradzanie za przekazanie swojej opinii czy też jakakolwiek inna forma zaproszenia do współpracy jest dobrym pomysłem.

Rynek szybko przyjął tę strategię działania i coraz chętniej zaprasza konsumentów do aktywnego uczestniczenia w kreowaniu danej marki. Jest to ciekawa symbioza, która nie tylko satysfakcjonuje klienta (często jest on dobrze nagradzany za trafne sugestie) , ale także pozwala przedsiębiorcy trzymać rękę na pulsie rynku. Konsumenci uwielbiają mieć wpływ na wielkich graczy rynku i wytykać błędy – co może okazać się najlepszym przepisem na poprawienie wizerunku danej marki.



Podpis


Rating: Not yet rated

Komentarze

Skomentuj

Nie masz uprawnień do komentowania. Musisz się zalogować.




© 2011 Artykulis.pl