Dlaczego rynek reklamowy jest coraz trudniejszy?

PDF | Widok wydruku | Html

Autor: cisza

Czytano: 622 razy | Kategoria: Reklama i promocja | Ilość słów: 279 | Data: Tue, 4 Mar 2014 | 0 komentarzy

Reklamy towarzyszą nam na każdym kroku: na ulicy, w gazecie, w telewizji czy Internecie. Przez to, że występują one w tak wielu miejscach od kilku lat, posiadanie firmy działającej w tej branży przestało być takie proste.

Czy specjalizacja się opłaca?

W latach ‘90-tych w Stanach Zjednoczonych, kolebce marketingu, podział rynku reklamowego był banalnie prosty. Istniały agencje zajmujące się kampaniami w mediach tradycyjnych, domy mediowe sprzedające powierzchnię reklamową i agencje robiące kampanie niestandardowe. Z tego trzeciego typu narodziła się niejedna agencja internetowa prowadząca działania reklamowe i wizerunkowe firmy w Internecie. Oprócz nich powstały także agencje interaktywne, eventowe i takie zajmujące się tylko mediami społecznościowymi. Takie rozdrobnienie na rynku sprawia, że konkurencja jest wielka i bezlitosna dla małych firm nie posiadających doświadczenia. A to nie jedyne problemy na tym rynku.

Czy klienci chcą więcej?

Podczas poszukiwania sposobów  na zyskanie przewagi na rynku,  najważniejsze powinno być sprostanie wymogom klientów.. Pomocna może się okazać profesjonalna agencja reklamowa.  Nie oczekujmy jednak natychmiastowych efektów. Przedsiębiorcy wymagają cudów od agencji, najlepiej takich, które widać gołym okiem w raportach finansowych, a często budowanie wizerunku zajmuje dużo czasu. Teoretycy mówią o co najmniej roku, aby marka zaistniała w umysłach konsumentów. Niekiedy zleceniodawcy nie chcą tyle czekać na rezultaty w szczególności, że takie działania generują wyższe koszty. Jednak w tym wypadku cierpliwość na pewno się opłaci.

 

Dla małych i średnich firm złożone działania profesjonalnej agencji reklamowej są poza ich zasięgiem finansowym. Zwykle sami tworzą swoje strategie i przekazy, które mają trafiać do ich klientów. Jeśli już chcą nawiązać współpracę z wybraną przez nich agencją, posiadają bardzo ograniczone fundusze, dlatego efekty takich kampanii też są odpowiednie mniej widoczne



Podpis

Specjalista ds. reklamy


Rating: 1.0

Komentarze

Skomentuj

Nie masz uprawnień do komentowania. Musisz się zalogować.




© 2011 Artykulis.pl