12 FAQ na temat copywritingu – z przymrużeniem oka

PDF | Widok wydruku | Html

Autor: Hania007

Czytano: 858 razy | Kategoria: Reklama i promocja | Ilość słów: 521 | Data: Fri, 23 May 2014 | 0 komentarzy

Poniżej przedstawiamy 12 niecierpiących zwłoki odpowiedzi na pytania dotyczące copywritingu. Odpowiedzi udzielili specjaliści w tej dziedzinie, warto więc przeczytać!

1. Czym jest copywriting?

  • [...] dla nas, piszących, pisanie jest za każdym razem szaleńczą, ekscytującą przygodą, przeprawą malutkim czółnem przez pełne morze, samotnym szybowaniem w kosmos. (Hermann Hesse, Kuracjusz)


2. Czy każdy może zostać copywriterem?

  • Nie muszę być jajkiem na patelni, by móc opisać jajecznicę. (Gustwav Flaubert)
  • Z pisaniem jest tak, że albo ma się wrodzony talent, albo człowiek desperacko się stara i w końcu się nauczy. Nie ma innej możliwości. (Haruki Murakami, 1Q84)

Ale:

  • Nie ma na świecie języka, [...], w którym łatwo nauczyć się czytać i pisać. (Ian McEwan, Dziecko w czasie)


3. Na czym polega praca copywritera?

  • Pisanie polega nie na umiejętności pisania, lecz na umiejętności wykreślania tego, co jest źle napisane. (Antoni Czechow)

Warto też dodać, że:

  • Pisanie nie polega jedynie na wyrażaniu myśli, to także głęboka zaduma nad wymową każdego słowa. (Paulo Coelho, Czarownica z Portobello)



4. Czy można na tym zarobić?

  • Wszyscy, którzy piszą, marzą o tym, co wcale nie znaczy, że to kiedyś nastąpi. (Carlos Ruiz Zafón, Gra anioła)


5. Czy pisanie tekstów wymaga kreatywności i pomysłowości?

  • Pisanie nie oznacza myślenia; to przedrzeźnianie albo co najwyżej imitacja myśli (Emil Cioran, Zeszyty 1957-1972)
  • Nie jestem dobrym pisarzem, jestem dobrym przepisywaczem. (James Michener)


6. Czy  konkurencja jest duża?

  • Jeśli zajmujesz się pisaniem (albo malowaniem, tańcem, rzeźbą czy piosenką), ktoś będzie próbował uprzykrzyć ci życie, to wszystko. (Stephen King, Jak pisać. Pamiętnik rzemieślnika)


7. Jak radzić sobie z krytyką?

  • Czemu szarpiecie mnie na wszystkie strony, ignoranci? Nie dla was pisałem, ale dla tego, kto potrafi mnie zrozumieć. (Heraklit z Efezu)
  • Cóż, człowiek pisze tak, jak może, Obywatelu Redaktorze. (Konstanty Ildefons Gałczyński)


8. Jak dobrze pisać?

  • Tak pisać, by słowom było ciasno, a myślom przestronnie. (Julian Tuwim)
  • Stokroć wolę piszącego tak, jak to kiedyś modą stać się może, niż piszącego zgodnie z obowiązującą modą. (Georg Christoph Lichtenberg)
  • Snucie opowieści jest sztuką, samo pisanie rzemiosłem. (Nora Roberts)


9. Zły copywriter. Co to znaczy?

  • Można bez zbytniego polotu tak pisać, że trzeba by bardzo wiele polotu, aby to zrozumieć. (Georg Christoph Lichtenberg)


10. Co, jeśli okażę się złym copywriterem?

  • W końcu nie jest wielkim sekretem ani literackim, ani egzystencjalnym fakt, iż mówić umieją wszyscy, natomiast zapisać swe mówienie mało kto potrafi. (Jerzy Pilch, Pod Mocnym Aniołem)
  • Chwałą jednych jest, że piszą dobrze, a innych, że się do tego nie zabierają. (Jean de La Bruyére)

Ale z drugiej strony:

  • Byle jak pisać – to byle jak myśleć. (Aleksy Tołstoj)


11. Dlaczego warto zostać copywriterem?

  • Jeżeli chcecie, aby o was nie zapomniano po śmierci i zgniciu, to albo piszcie rzeczy warte czytania, albo też czyńcie rzeczy warte napisania. (Benjamin Franklin)


12. Jakieś rady na koniec?

  • Rada dla pisarzy: w pewnej chwili trzeba przestać pisać. Nawet przed zaczęciem. (Stanisław Jerzy Lec )


 
Jeśli interesuje Was temat copywritingu - zajrzyjcie tutaj.
 

Podpis

Hania007


Rating: 1.0

Komentarze

Skomentuj

Nie masz uprawnień do komentowania. Musisz się zalogować.




© 2011 Artykulis.pl