Pisanie tekstów – nie każdy to potrafi

PDF | Widok wydruku | Html

Autor: Hania007

Czytano: 436 razy | Kategoria: E-biznes | Ilość słów: 404 | Data: Mon, 19 May 2014 | 0 komentarzy

Pisanie tekstów dla niektórych wydaje się być przysłowiową bułką z masłem. W wielu przypadkach bułka z masłem zamienia się jednak w twardy orzech do zgryzienia. Zwłaszcza gdy postawić tak ochoczo nastawionych do pisania chętnych przed tematem, o którym niewiele mogą powiedzieć.

Copywriter – życie i twórczość

Copywriter jest osobą, która pisze teksty w celach reklamowych. Już samo to sprawia, że jego twórczość nie może być byle jaka, ponieważ nastawiona jest na realizację konkretnego celu. O tę byle jakość jednak bardzo trudno, ponieważ to nie copywriter wybiera, o czym będzie pisał. Tematyka jego artykułów związana musi być branżą, w której działa klient zlecający działania marketingowe. Zanim więc redaktor, twórca czy autor przystąpi do pisania, musi zdobyć niezbędną w danym temacie wiedzę.

Człowiek uczy się przez całe życie

Wie o tym doskonale copywriter, który pisząc raz o balsamowaniu zwłok, a raz o wykorzystaniu cegły klinkierowej, staje się specjalistą-teoretykiem w wielu dziedzinach. Aby tak się stało, autor tekstów musi przeczytać najpierw wiele innych tekstów, często branżowych, eksperckich, rozeznać się w temacie, dobrze go poznać i zrozumieć. Dopiero wtedy może przystąpić do pisania własnego, unikalnego oczywiście, artykułu. Cały proces może być więc nudny, mozolny i męczący.

Pisać po polsku

Słuchając wypowiedzi współczesnych użytkowników naszego rodzimego języka, wątpliwości rodzi przekonanie, że każdy może pisać. Może i może, ale z pewnością nie każdy potrafi robić to tak, jak przystało na copywritera. Wiele osób z pewnością rozbije się o interpunkcję i ortografię, jeszcze inni o stylistykę i kulturę wypowiedzi. Tymczasem, teksty copywritera muszą być idealne pod każdym językowym względem.

Kreatywność, twórczość

Jak już pisaliśmy, teksty copywritera muszą być oryginalne. Nie tylko nie mogą być plagiatem ani kopią innych tekstów, ale w niektórych sytuacjach wymagają szczególnie kreatywnej płodności i tworzenia tekstów niebanalnych i niepowtarzalnych. Czasem oryginalność polega też na umiejętności napisania kilku tekstów na temat jednego zagadnienia.

Copywritera goni czas

Zadanie pisania tekstów utrudnia dodatkowo czas – zwykle ograniczony i szybo upływający. Umiejętność dostosowania się do terminów i ich dotrzymywania są warunkiem, który należy bezwzględnie spełniać, jeśli chce się pisać teksty zawodowo.

Umiejętności językowe, twórczość, cierpliwość, rzetelność, terminowość – tym musi charakteryzować się kandydat na dobrego copywritera. A i to nie gwarantuje sukcesu. Więcej na temat copywritingu możecie przeczytać na tej stronie.



Podpis

Hanna Kaputa


Rating: Not yet rated

Komentarze

Skomentuj

Nie masz uprawnień do komentowania. Musisz się zalogować.




© 2011 Artykulis.pl