Które towary sprzedają się najlepiej przez internet?

PDF | Widok wydruku | Html

Autor: marszym81

Czytano: 628 razy | Kategoria: E-biznes | Ilość słów: 336 | Data: Wed, 13 Feb 2013 | 29 komentarzy

Zakupy online cieszą się wciąż rosnącą popularnością wśród Polaków. Wiele osób potrafi nieźle zarobić na tym trendzie. Specyficzną cechą polskiego e-commerce jest przewaga portali aukcyjnych nad oddzielnymi sklepami internetowymi.

Dominuje oczywiście jedna, bardzo popularna platforma, działająca nad Wisłą już od ponad dekady. Idealnie, gdy wybrana przez nas grupa produktów może być sprzedawana zarówno w serwisie aukcyjnym, jak i e-sklepie. Do takiego asortymentu możemy zaliczyć np. części samochodowe. Gdy dodatkowo od lat prowadzimy renomowany punkt stacjonarny – tradycyjny – sukces nuemal murowany. Dobra opinia z kontaktów bezpośrednich przekłada się potem na powodzenie w świecie wirtualnym.

 

 Zdecydowaną przewagę wśród wszystkich produktów, zarówno w sklepach internetowych, jak i na platformach aukcyjnych, posiada odzież. Wielu dystrybutorów właśnie w tej branży zbiło fortunę. Ostrożni przedsiębiorcy zaczynali od oferowania materiałów na aukcjach, potem zakładali sklep bez prowadzenia działalności, a w końcu rejestrowali się oficjalnie. Grunt to w początkowym okresie rozwinąć inicjatywę bez ponoszenia kosztów (oprócz prowizji) oraz uniknąć zainteresowania ze strony organów kontroli skarbowej. Potem – gdy zgromadzimy odpowiedni kapitał – jest już łatwiej i stać nas na opłacanie składek ubezpieczenia społecznego.

 

Warto również skorzystać z możliwości dofinansowania pierwszej działalności ze środków, przekazywanych przez urzędy pracy. O ile są małe szanse na kapitał dla innowacyjnych przedsiębiorców (musiałaby to być niekonwencjonalna, nowatorska platforma sprzedaży) z funduszy unijnych, to dofinansowanie podstawowe nie jest drogą nie do przejścia. Utrzymanie działalności przez rok, abyśmy nie musieli zwracać kosztów, także powinno się udać doświadczonym e-handlowcom. Problemy pojawiają się zazwyczaj po kolejnych kilkunastu miesiącach – gdy składki ubezpieczeniowe trzeba płacić w pełnym wymiarze, a koniunktura na dany asortyment notuje choćby chwilowy spadek.

 

Najważniejsze, aby do minimum ograniczać koszty własnej działalności. Prowadzenie e-biznesu zazwyczaj nie wiąże się z opłatami za wynajem lokalu. A to właśnie one stanowią często gwóźdź do trumny młodych przedsiębiorstw, borykających się z przerwami w płynności finansowej.



Podpis

Marcin


Rating: Not yet rated

Komentarze

Skomentuj

Nie masz uprawnień do komentowania. Musisz się zalogować.




© 2011 Artykulis.pl